Останнім часом ми все частіше чуємо про ситуації, коли діти наражають себе на небезпеку без видимого мотиву і все більше говориться про те, що причина криється в поширенні нових смертельних ігор та челенджів через соціальну мережу TikTok.
Що спонукає дітей брати участь в таких активностях? Як вчасно розпізнати мотиви дитини та чи варто батькам обмежувати використання соцмереж?
У віці від 11 до 18 років, у зв’язку з пубертатним періодом, дітям як ніколи важливо показати себе і свої можливості одноліткам. Тоді на допомогу приходять соціальні мережі з постійним вимірюванням кількості переглядів, лайків, коментарів, фоловерів. У гонитві за позитивною репутацією та авторитетом підлітки готові наслідувати тренди, брати участь у челенджах і флешмобах.
Дуже часто це відбувається саме в ігровій формі, і нерідко, просто граючи, вони заходять дуже далеко, завдаючи серйозної шкоди здоров’ю або вчиняють суїцид. Для дорослих будь-які зміни – частина норми, але для дітей – привід насторожитися.
Психіатр, науковий керівник ІКМ Спартак Суббота у колонці для Української правди ЖИТТЯ радить батькам звернути увагу на наступні індикатори в поведінці дитини:
- замкнутість або, навпаки, надмірна відкритість;
- різке зменшення або збільшення активності;
- перепади настрою;
- уникнення контактів у середині сім’ї;
- погіршення або поліпшення апетиту, різкий набір або втрата ваги.
Якщо соцмережі можуть заподіювати таку шкоду, тоді логічним рішенням може здатися заборона на їх використання. У короткостроковій перспективі такі заходи можуть дати результат, але в довгостроковій – можуть негативно вплинути на соціалізацію дитини і на комфортне відчуття в соціумі.
Не варто порушувати особисті кордони, але щоб запобігти появі псевдо кумирів, лідерів і копіювання їх дій, важливо спостерігати за поведінкою дитини, а також:
* приділяти більше уваги психологічному стану дитини;
* перевіряти акаунти дитини в соцмережах і групи, до яких вона приєдналася;
* переглядати зміст листування в особистих чатах;
* контролювати відео і фото в гаджетах дитини;
* звертати увагу на коло спілкування;
* спостерігати, чи спить дитина вночі, чи не спілкується з кимось в мережі.
Спілкуйтеся з ними по-дружньому, будуйте довірливі відносини, спонукайте дитину розповідати вам про своїх друзів і шкільне життя, ставтеся до дитини з розумінням.
|