Через карантин школи зможуть приймати документи для зарахування у перший клас онлайн або переносити термін їхнього прийому залежно від карантину. Відповідне роз’яснення оприлюднено на сайті МОН.
“Закон, прийнятий заради запобігання епідемії COVID-19, дозволяє змінювати режим роботи установ на період карантину – це стосується і закладів освіти. Тобто прийом документів для зарахування може бути організований гнучко, у тому числі – онлайн. Зокрема, це стосується і зарахування до перших класів”, – зазначила т.в.о. Міністра освіти і науки Любомира Мандзій.
Рішення про гнучкий режим прийому документів на час карантину може прийняти засновник закладу загальної середньої освіти.
Зокрема, засновник може дозволити подавати документи в сканованій формі електронною поштою без електронного цифрового підпису. Вхідні документи, отримані у такий спосіб, реєструються окремо від інших документів із зазначенням електронної адреси відправника і адресата.
Згідно з Порядком зарахування, відрахування та переведення учнів до державних та комунальних закладів освіти для здобуття повної загальної середньої освіти, терміни прийому документів для зарахування до закладу визначають органи місцевого самоврядування та місцеві органи виконавчої влади. При цьому термін прийому заяв не може бути меншим за один місяць.
“Терміни прийому документів для зарахування визначають на місцях. Однак через епідеміологічну ситуацію ми рекомендуємо організувати цей процес після карантину. Також нагадуємо, що під час зарахування до першого класу заборонено проводити конкурси та заходи для перевірки знань і компетентностей дитини. Це допустимо лише для приватних закладів освіти та спеціалізованих закладів системи культури та спорту”, – наголосила Любомира Мандзій.
Інформацію про терміни прийому документів та способи їхнього подання має бути оприлюднено впродовж двох робочих днів з дня прийняття відповідного рішення. Заклади освіти або їхні засновники мають опублікувати її на власних вебсайтах.
Нагадаємо, згідно із Законом “Про повну загальну середню освіту”, структуру навчального року та форми організації навчання, зокрема і під час карантину, визначає педагогічна рада закладу освіти.
Звернення Л.Гриневич
Дорогі друзі, будь ласка, перестаньте поширюватиhttps://www.facebook.com/UAMON/?fref=mentions інформацію про те, що заборонило батьківські комітети.
МОН не має стосунку до створення чи не створення в школах батьківських комітетів.
Накази, що втратили чинність (№ 440 та 205), були складовою «старого» законодавства та мали рекомендаційний характер і не містили жодних загальнообов’язкових норм. До того ж, у Міністерства нема повноважень на врегулювання питань діяльності (прав чи обов’язків) батьківського самоврядування.
Сьогодні рішення про створення батьківських комітетів все ще приймає сам заклад на загальних зборах (конференції) трудового колективу. І це погано, бо процедура не передбачає врахування бажань батьків чи учнів.
Ми хочемо це змінити, але для цього потрібен Закон. І ми його пишемо - Закон "Про загальну середню освіту", саме в ньому будуть прописані нові процедури створення та функціонування батьківських комітетів. Цього року він має бути поданий до парламенту.
Тому зберігаємо спокій і працюємо над змінами. Разом переможемо.
Пам’ятка батькам п’ятикласників
1. У ваших дітей проблемний – переломний період, тому будьте особливо спостережливі, уважні, терплячі.
2. У 5-му класі розширився обсяг матеріалу з основних предметів, зросла кількість предметів, тому збільшується час для підготовки уроків.
3. Забезпечте вдале поєднання відпочинку, фізичної праці та роботи над уроками своїм дітям.
4. Програми включають більше теоретичного матеріалу, тому слід привчати дітей міцно завчати окремі правила з математики, української мови, природознавства ті слова з іноземної мови.
5. Уважно стежте за рівнем виразного читання ваших дітей. Нехай вдома вони виразно читають усі тексти, що задано з різних предметів.
6. Заведіть дітей у бібліотеку, читальний зал не силою, але привчайте до повсякденного читання художньої літератури, просіть їх переказати прочитане.
7. Стежте за порадами учителів, записаними у щоденниках та робочих зошитах.
8. Дбайте про те, щоб дитина навчалась бути охайною у всьому, включаючи бережне ставлення до підручників.
9. Ніколи не поспішайте з висновками ні про дитину, ні про вчителя – прийдіть у школу, поспілкуйтесь з учителем.
10. Намагайтеся придбати у сімейну бібліотеку різноманітні словники та довідкову літературу але не «решебники».
11. Пам’ятайте, що клас, де навчається ваша дитина – ціле трьох колективів: дітей, батьків, учителів. Чим дружніші, цілеспрямованіші будуть ці колективи – тим у кращій атмосфері буде формуватись ваша дитина. Це залежить від кожного і від вас теж.
12. Не забувайте: дитину не можна карати за невміння, а терпляче вчити, підказувати, радити, допомагати, підтримувати.
13. Керуйтесь у спілкуванні з дитиною правилом: найдієвіший засіб виховання – особистий приклад.
14. Дбайте про всебічний розвиток своєї дитини.
15. Вмійте ставити себе на місце дитини.
16. Пам’ятайте: праця, зокрема навчальна, не приносить шкоди вихованню дитини, а бездіяльність – перший ворог.
Оцінювання в першому класі має бути формувальним – без жодних абстрактних та караючих номерних оцінок, таємним, адже тільки вчитель, школяр та його батьки мають знати про результати навчання, а також підтримувати постійний зворотній зв’язок для інформування про прогрес дитини.
«Для першачків ми передбачаємо стимулююче оцінювання – жодних абстрактних каральних оцінок. Що є надзвичайно важливо, батьки мають бути повністю поінформовані про навчальний прогрес дитини. Саме для цього передбачено свідоцтво досягнень. Воно заповнюється за 51 показником. Серед них є такі, наприклад, як «вміння брати на себе відповідальність» чи «вміння співпрацювати з іншими». Поряд з тим є звичні для нас «уміння писати диктанти», «уміння рахувати в межах ста». Таким чином батьки будуть поінформовані, які є сильні сторони дитини, а де ще треба більше попрацювати», – зазначила Міністр.
Для того, щоб повноцінно реалізувати цей підхід, МОН підготувало форму свідоцтва досягнень. Воно містить два блоки. Перша частина – особисті досягнення – заповнюється двічі протягом року. У жовтні – проміжне оцінювання та в травні – підсумкове оцінювання. Друга частина – предметні компетенції – заповнюється лише в травні в межах підсумкового оцінювання.
Для оцінювання учнів пропонується чотирирівнева система: «має значні успіхи», «демонструє помітний прогрес», «досягає результату з допомогою вчителя», «ще потребує уваги і допомоги».
Окрім зафіксованих навчальних результатів, що містяться у свідоцтві і за якими здійснюється оцінювання, вчитель може додавати свої характеристики, про які бажає поінформувати батьків. Також свідоцтво передбачає поле для розгорнутого коментаря вчителя, що може бути адресований батькам учня для глибшого розуміння розвитку дитини.
Поради батькам
Ваша дитина повинна обов’язково знати відповіді на ці запитання задля власної безпеки
Безпека дітей – одне з найголовніших питань, які турбують будь-якого батька. Якщо ви хочете бути впевнені, що ваша дитина не потрапить ні в яку небезпечну ситуацію, вам слід заздалегідь навчити дитину правилам поведінки, інформує Ukr.Media. Збережіть собі цей список і поділіться ним з іншими батьками — давайте разом дбати про безпеку своїх дітей!
Поставте їй такі запитання. Не виключено, що відповіді дитини стануть для вас несподіванкою.
1. Що робити, якщо батьків немає вдома, а хтось намагається відкрити двері?
2. Чи візьмеш ти цукерку у незнайомої жінки?
3. Що робити, якщо з розетки пішов дим, а нікого з дорослих немає вдома?
4. Незнайомий дорослий просить тебе про допомогу. Допоможеш ти йому?
5. Що потрібно робити, якщо на тебе нападає зграя собак?
6. Чи ти підеш в гості до однолітка, з яким щойно познайомився?
7. Що робити, якщо ти відчув у будинку запах газу?
8. Якщо ти чекаєш ліфт і до тебе підійшли незнайомці, ти поїдеш з ними разом?
9. Що слід робити, якщо ти помітив, що за тобою стежать?
10. Кому можна відкривати двері, коли ти один вдома?
11. Що ти будеш робити, якщо незнайомець схопив тебе і не відпускає?
12. Як ти вчиниш, якщо загубишся в натовпі людей?
13. Що ти будеш робити, якщо опинишся на вулиці під час грози?
14. Що ти будеш робити, якщо хтось в інтернеті загрожує тобі або твоїм близьким?
15. Тебе покликали грати на замерзлу річку. Ти підеш?
16. Чи можна брати ліки з аптечки, коли батьків немає вдома?
А ось правильні відповіді:
1. Необхідно терміново зателефонувати батькам, а потім в міліцію (102) або службу порятунку (112). За цей час батьки зможуть попередити сусідів по телефону, і дитині нададуть допомогу.
2. У незнайомих людей брати їжу, іграшки та інші речі не можна ні в якому разі!
3. При виникненні пожежі або загрозі займання/витоку газу необхідно швидко залишити квартиру і набрати номер пожежної служби (101), служби порятунку (112) або служби газу (104). Самостійно гасити пожежу категорично забороняється!
4. Коли людина потребує допомоги, то в першу чергу звернеться до дорослих. Тому якщо якийсь незнайомець просить про допомогу, слід йому відповісти категоричною відмовою. Причому відповідати потрібно швидко і відразу ж йти.
5. У ситуаціях з тваринами головне – зберігати спокій і не провокувати їх на агресію. Можна відвернути собак з допомогою якого-небудь предмета типу шапки, парасольки і т. п. Потрібно поступово віддалятися, не зустрічаючись з собаками очима і, не обертаючись до них спиною.
6. Ходити в гості до малознайомих людей, навіть однолітків, не можна ні в якому разі.
7. Телефонуйте до служби порятунку (112) або служби газу (104). Навчіть дитину не соромитися і не панікувати – краще хибний виклик, ніж вибух.
8. На пропозицію зайти в ліфт з незнайомцями потрібно відповідати однозначним відмовою. Навчіть дитину в такій ситуації відповідати, що він чекає на батьків, які ось-ось підійдуть.
9. Потрібно зайти в людне місце (супермаркет, перукарню, кафе і т. д.) і вже звідти зателефонувати батькам і повідомити про стеження.
10. Чужим людям відкривати двері категорично забороняється! Це стосується будь-яких незнайомців, незалежно від статі і віку.
11. Потрібно якомога швидше привернути увагу людей. Можна кричати і битися. Також можна бити по машинах, які стоять поруч – можливо, спрацює сигналізація.
12. У такому разі слід зберігати спокій. У натовпі необхідно поступово зміщуватися до краю, але не намагатися йти проти людського потоку.
13. Слід знайти безпечне укриття. Це може бути найближчий магазин чи під’їзд. Потрібно триматися подалі від водойм, металоконструкцій і високих
дерев.
14. Про загрози будь-якого характеру слід негайно повідомити батькам або поліції.
15. Кататися на замерзлому водоймищі без батьків категорично заборонено – винятків бути не може!
16. Щоб дитина усвідомлювала наслідки, їй слід роз’яснити небезпеку лікарських засобів. Брати аптечку і користуватися незнайомими ліками у відсутність батьків не можна.
Вимоги до одягу школярів
Надавайте перевагу дитячому одягу з максимальним вмістом натуральних волокон. Натуральні тканини забезпечують повітропроникність і таким чином забезпечують тепловий комфорт. У повністю синтетичному одязі (наприклад, з 100% поліестеру) дитина може пітніти, ризикує переохолодитись і застудитись.
Для дітей молодших і середніх класів шкільна форма, блузки і сорочки, натільна білизна, шкарпетки і колготи мають бути повністю натуральними або виготовлені зі змішаних тканин. Мінімальний вміст натуральних волокон у одязі має становити 50%. Крім того, натільна білизна першокласників (дітей до 7 років) має бути виготовлена виключно із натуральних тканин.
Учні старших класів можуть носити одяг, виготовлений як з натуральних, так і змішаних або штучних тканин. Це стосується шкільної форми або будь-якого одягу другого шару. Натільна білизна старшокласників має бути із натуральних або змішаних тканини (мінімальний вміст натуральних волокон – 50%).
Обираючи шкільний одяг також звертайте увагу на:
- якість пошиття
Зверніть увагу на крій, якість фурнітури, а також, чи рівні рядки швів. Важливо, щоб ярлик у вигляді стрічки із інформацією по догляду був вшитий у шов – це свідчить про добросовісність виробника. Не варто купувати одяг, якщо маркувальний ярлик відсутній або, наприклад, закріплений булавкою.
- зручність
Шкільна форма не повинна обмежувати рухи дитини. Модні, але дуже вузькі речі – поганий варіант для шкільного одягу. Не обирайте для дівчат молодшого шкільного віку строгі спідниці-олівці, а для хлопців – вузькі штани без резинки на поясі.
- безпечність
Уся продукція для дітей повинна мати висновки державної санітарно-епідеміологічної експертизи, що засвідчують безпечність цього товару для здоров’я вашої дитини. Зазвичай номер та дата висновку зазначені на етикетці. У продавця має бути копія цього висновку.
Повідомляє прес-служба МОН