Рекомендації класним керівникам та вчителям-предметникам щодо
організації навчально-виховного процесу у 10-х класах
Адаптація учнів 10-х класів зумовлена зміною їхнього соціального оточення. Їм доводиться пристосовуватися до умов вчителів-предметників, особливостей і умов навчання, нової системи цінностей і норм поведінки. Внутрішнє напруження, а також насторожене не сприймання нововведень, можуть спричинити їхню дезадаптацію.
Тому вибудовувати освітній процес потрібно так, щоб сприяти формуванню в учнів відповідального ставлення до навчання як серйозного кроку до майбутнього основного виду діяльності.
З метою створення умов емоційного і психологічного комфорту та уникнення явища дезадаптації учнів рекомендовано:
- Розвивати в учнів впевненість у власних силах, здатність висловлювати власну думку.
- Підвищувати самооцінку учнів з ознаками тривожності за допомогою створення ситуації успіху, сприяння реалізації їх можливостей.
- Розвивати в учнів переконання щодо цінності отримання знань, не акцентуючи уваги виключно на позитивних оцінках, що дасть змогу зменшити страхи у відносинах з вчителями та страх перевірки знань.
- Сприяти згуртуванню класу шляхом залучення учнів до колективної роботи та організації і участі в колективних виховних заходах.
- Чергувати розумову, фізичну діяльність і відпочинок.
- Формувати в учнів якості і вміння інноваційної особистості.
- Стимулювати розвиток в учнів психологічних характеристик, які є передумовами успішного професійного навчання і діяльності в найближчому майбутньому
- Допомогти кожному школяреві у самовизначенні, в умінні здійснювати свідомий власний вибір, приймати самостійне відповідальне рішення.
- Педагогам не тільки передавати знання, скільки створювати для дитини умови для самостійного їх відкриття і виявлення.
- Переконувати учнів, що успішність навчання залежить лише від них самих, їх готовності брати на себе відповідальність за своє майбутнє.
- Організовуйте спільні завдання для дівчат і хлопців, щоб вони мали змогу пізнавати особливості протилежної статі та набувати досвіду статево-рольової взаємодії.
- Мало задіяних учнів залучайте до різних заходів, що проводяться в школі, підкреслюйте їхні переваги перед класом, хваліть за найменші успіхи.
|